Tuesday 20 March 2012

PKNS sasar mewah, sederhana, Berita Harian, 19 March 2012

Projek kediaman berpotensi diperluas berdasarkan permintaan menggalakkan

SHAH ALAM: Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mensasarkan pembinaan kediaman mewah dan sederhana sebagai antara projek pembangunan yang berpotensi diperluaskan di negeri ini, berdasarkan permintaan menggalakkan sejak kebelakangan ini.

Berikutan itu, bermula tahun ini sebanyak 11 projek kediaman jenis berkenaan bernilai lebih RM386 juta akan dilaksanakan di wilayah utara di negeri ini membabitkan beberapa kawasan termasuk Shah Alam, Kuala Selangor, Bandar Sultan Sulaiman dan Alam Nusantara.

Kontroler Pembangunan Wilayah Utara PKNS, Siti Zubaidah Abd Jabar, berkata tumpuan PKNS kini
ialah membina kediaman mewah dan sederhana selepas perbadanan itu berjaya memenuhi kuota pembinaan rumah kos rendah seperti ditetapkan.

"Kami menumpukan projek perumahan mewah dan sederhan berdasarkan permintaannya yangmenggalakkan. Tumpuan terhadap kediaman jenis itu sedang pesat dilaksanakan selepas kuota perumahan kos rendah seperti ditetapkan berjaya dipenuhi sebelum ini.

"Bagi 2012, 11 projek dengan nilai lebih RM386 juta membabitkan kediaman mewah dan sederhana sedang dilaksanakan terutama di kawasanKuala Selangor, Shah Alam, Bandar Sultan Sulaiman dan Alam Nusantara," katanya selepas majlis penyerahan kunci kepada tujuh pembeli rumah berkembar tiga tingkat Kristal Idaman bernilai RM1.2 juta seunit di Seksyen 7, dekat sini, semalam.

Siti Zubaidah berkata, kejayaan pihaknya menjual 285 unit perumahan jenis mewah dan sederhana di Kuala Selangor tahun lalu, menjadi bukti potensi pasaran bagi projek perumahan jenis itu kebelakangan ini.

Katanya, pengenalan beberapa insentif dan pakej khas kepada pembeli seperti tawaran rebat RM10,000 seunit dan sistem pagar automatik serta pemasangan unit penghawa dingin di setiap bilik rumah yang dibina, melonjakkan lagi permintaan terhadap perumahan itu.

No comments:

Post a Comment